Friday, March 14, 2014

Terasa masa itu singkat sahaja

asslammualaikum..


harini aku mampu menaip untuk di kongsi,
mungkin sekejap lagi setiap apa yang kau baca menjadi kenangan sahaja,
hati ni jadi sayu dan takut untuk memberitahu,
terasa bagai masa itu hampir dekat,
untuk aku kembali pada ye.
terlampau banyak dosa-dosa ku yang tak mampu aku kata dan gambarkan,
hina ye aku ya allah,
keji ye diriku di kala sedar akan kesilapan aku dulu,
ya allah izinkan aku untuk berubah dan kembali padamu,
izinkan aku memjadi hamba mu yang solehah.
berikan aku peluang untuk kembali ke jalan mu,
ya allah


setiap orang mempuyai cara itu menyampaikan isihati dia yang tak tahu nak gambar kan.ada orang meluahkan dia dengan cara melukis,menyanyi.bersajak dan menari.
tapi bagi ain lebih suka meluahkan dalam segi menulis dan berkarya tidak kira dr segi gambar ke apa ke.
dua tiga hari hati ni jadi sayu dan takut bila melihat dunia sedikit makin sedkit seperti allah swt memberi tanda pada kita agar mengingati Nya dan kembali padaNya semula.
macam-macam yang berlaku tapi setiap apa yang terjadi itu adalah tanda sayang allah swt pada kita.
setiap yang berlaku itu ada hikmah dia kan.
setiap kali ain hendak tidur mesti ain berfikir apa yang ain lakukan ada ke esok ain diberi peluang untuk hidup lagi?alhamdulilah ain di beri peluang untuk melakukan amal ibadah dan diberi masa untuk bertaubat dan sentiasa mengingati allah swt.
ain ni hamba yang jahil masih sentiasa melakukan kemungkaran yang dilarang tapi ain cuba berubah sedikit demi sedikit untuk berubah itu yang ain sentiasa lakukan sebelum ain menjadi jenazah.


maaflah andai kata apa yang ain tulis ni anda tidak faham tapi apa yang ain tulis merupakan isihati ain yang sekarang ni.

No comments: